Rabu, April 27, 2011

Masa dan Kematian

Salam..
Dah 2 ari da wan aku pergi ke rahmatullah. .
Hurm. .Macam xpercaya je benda niyh terjadi. .
Aku xsedia langsung untuk kehilangan dia. langsung x!
Aku ingatkn lepas final boleh aku balik, n jenguk dia slalu mcm setiap kali yg aku wat mase cuti sem dulu. .
Tapi, itu dulu. .skang sume uh da xde lagi.
Aku rindu saat aku dgn dia. .
Aku rindu. .
Dari aku keluar dari rahim ibu, melihat dunia.
Dia adalah antara insan yg menatang aku dgn kedua belah tapak tgn dia.
Teringat saat2 ayah bercerita: "waktu kau lahir dulu, wan tatang kau dengan tapak tgn die tau. mase uh kau kecik je, kau besar tapak tgn je".
Betapa sygnya dia dkat aku. . .
Dari aku kecik, smpai la aku berumur 20 tahun.
Hidup aku penuh dgn kenangan aku bersama dia.
Dia sygkn semua cucu2 dia.
Dia xpernah lupakan cucu2 dia. Cucu yg jauh mahupun dekat.
Dia xpernah lupa. .
Masih tergiang2 lagi gelak ketawa, gurau senda dia dengan aku.
Lepas niyh, aku da xdapat rase kuih koci, seri muka, mee hoon goreng kesukaan aku. Yang dia selalu buatkn. .
Lepas niyh, aku da hilang teman berborak, aku da xdpt nk rasa kasih syg dia lagi. .
Ya Allah. . Aku redha Ya Allah. .
Mungkin sudah sampai masanya dia kembali ke sisimu Ya Allah. .

Wan, semoga roh wan dicucuri rahmat. .
Mcm mane paien mendoakan arwah atok setiap kali selesai solat, mcm itu la paien akn buat utk wan. .
Paien rindukn wan sgt2. .Terima kasih wan, atas setiap mknn yg wan masakkan, ats setiap belanja yang wan bagi, dan ats setiap didikan yg wan berikan selama ini. .
Terima kasih wan. .Terima kasih yg x terhingga. .

Al-Fatihah. .

cinta dan kasih syg paien terhadap wan xkan pernah padam.